Картофена запеканка с царевица, грах и краставички ~ ...A Spoonful of Happiness

събота, 5 април 2014 г.

Здравейте, сладури. Прекрасно време настана навън. Цъфтят дръвчетата, тревички започват да се показват свенливо, а слънцето грее ли грее. Аз разбира се, покрай всичките ми ангажименти в университета все не успявам да му се порадвам пълноценно, защото се прибирам много късно. А най-мъчно ми е, че вместо да използвам хубавото слънце за да готвя и снимам, аз го правя вечер, сгушена в най-светлия ъгъл на кухнята. Точно така забърках на бързо едно от любимите ми ястия - картофената запеканка.

Продукти:

✍  2кг картофи 
✍  Кашкавал 
✍  Сирене

✍  Грах /консерва/
✍  Царевица /консерва/
✍  Кисели краставички

✍  Чубрица
✍  Риган
✍  Копър

Начин на приготвяне

Първо трябва да се сварят картофите. Аз ги обелвам предварително за да може след като се сварят, по-бързо да ги намачкам преди да са изстинали прекалено много.
 
Междувременно си намазнявам средно голяма тавичка за да ми е готова. Използвам четка за да се разпространи равномерно навсякъде мазнината и да не се наслоява.

Сварените картофи се намачкват внимателно за да не остават големи буци. (С ръчна преса - не пасирайте картофи с пасатор). Може да използвате и ръце, но когато са топли картофите не ви го препоръчвам.

След това е ред да ги овкусим. Сол, чубрица, риган, черен пипер.. каквото ви е вкусно и ви мирише приятно. За 2кг картофи аз слагам по 2 кафени лъжици от всяка подправка. Солта и черният пипер се слагат на вкус.


Добавя се около 300гр сирене, което е предварително натрошено. Ако искате да е по-солено, нищо не ви пречи да сложите и малко повече. След това хубаво се разбърква всичко и се разстила половината смес равномерно в тавичката. Другата половина ще ни е необходима после.

Върху разстланата смес слагаме царевица, като аз използвам половин консерва от малките, но според мен си е въпрос на вкус колко да сложите. Върху царевицата слагаме грахта /количеството отново е по ваша преценка - при мен отново около половин консерва/.

Третият слой на плънката са киселите краставички. Когато правих моята запеканка сложих около 7 зарязани на ситно кисели краставички, но когато я хапвах ми се стори, че са недостатъчно и затова ви препоръчвам киселите краставички да са повече от другите продукти за плънката. След това покривате плънката с другата половина от намачканите картофите като не оставяте празни дупки.

За финал настъргваме кашкавала на едро ренде и го разпределяме равномерно. Тук сме на принципа колкото повече - толкова повече. Аз предпочитам повече. :D

Печем в предварително загрята фурна /отгоре и отдолу с вентилатор на 200 градуса/ за около 15-20 минути докато се позапече кашкавала и другите неща вътре, които така или иначе са почти готови и няма какво толкова да им се готви.

Ако не сте сигурни, че всичко е готово - пробвайте. Когато запеканката е готова я нарязваме на парченца /тип мусака/.

Много обичам запеканки, защото могат да се приготвят по най-различни начини, да се експерементира и винаги да се получи вкусен резултат.  И нека не забравяме, че запеканките са чудесна възможност да вмъкнеш разни дребни парченца от това - онова, останало в хладилника.


Tagged:

1 коментар:

  1. Много вкусно звучи, и лесно и бързо. И все зеленчуци, които много обичам. А и снимките ти изглеждат много по-апетитно отколкото си мислиш. Ще се пробва в най-скоро време - само царевица да взема. Поздрави и успешно представяне на предварителните тестове.

    ОтговорИзтриване

...A Spoonful of Happiness © 2013 | Powered by Blogger | Blogger Template by DesignCart.org